HTML

facebook marketing

Hogyan használjuk a facebook oldalait marketing célokra?

Friss topikok

  • budbundy: Kedves Blogtulaj! Érdekelne a blogja. Szeretném átvenni öntől mivel úgy sem használja. Kérem írjo... (2013.10.26. 17:32) Érdekes Facebook tények

Facebook: What You Probably Didn't Know
[Source: Online PhD Programs for Mashable.com]

Címkék: érdekes tények facebook

1 komment

Napjainkban mindenki fent van a Facebook-on vagy ismer valakit, aki felhasználó a Facebook-on. Függetlenül attól, hogy milyen hasznos vagy haszontalan az életben, úgy tűnik a legtöbb internet felhasználóra hatással van. Lehetőséget nyújt az embereknek, hogy elérjék egymást, még ha évtizedekkel ezelőtt találkoztak is, vagy beszéltek egymással. Annak ellenére, hogy vannak, akik meggyanúsítják a Facebook-ot, egy internetes vállalkozás eszes tulajdonosa észre fogja venni az ezen a csatornán keresztül történő hirdetésben rejlő potenciált, és termékeit az oldalon keresztül igyekszik a köztudatba hozni.

A Facebook-on a termék személyes eladása lehetővé teszi a termékinformációkkal történő értékesítést az interneten. Megtehetik ezt azzal, hogy kizárólag termékeik és weblapjuk (amelyen a termékük megtalálható) bemutatására felhasználói fiókot hoznak létre. Ezt követően ismerősnek jelöléssel és hasonló módszerekkel akár az összes Facebook tagot is meghívhatják, hogy látogassák meg honlapjukat. Eztán kérhetik a Facebook tagokat, hogy ajánlják az ön weboldalát vagy hívják meg rá azon barátaikat, családjukat, akik még nem regisztráltak Facebook-on. Ez működhet úgy, hogy a személy csatlakozik a Facebook-hoz és az ottani linken keresztül lép fel a honlapra, vagy az érdeklődő személy közvetlenül a weblap tulajdonosától e-mailben kapja meg a linket, mely közvetlenül a webáruházba irányítja. Akárhonnan is nézzük, hatékony, mivel a hosszú távú kampány több vásárlót vonz a honlapra.

Másrészről a Facebook marketing eszközként is használható a termék eladására hivatott honlap látogatottságának növelése érdekében. Ez egyszerűen megoldható úgy, hogy kereszthivatkozást helyezünk el a Facebook valamely olyan oldalán termékleírással vagy képpel együtt, amelyet a potenciális vásárló olvashat vagy láthat. Ez lehet valamilyen reklámszöveg, csak ízlésesebb, figyelemfelkeltő módon kivitelezve annak érdekében, hogy a vásárló magától akarja meglátogatni az oldalt, és látni akarja a kérdéses terméket. Ha a keresztlink nem győzné meg a vevőket, egy jó grafikájú banner az oldal felső részén szintén segíthet átvezetni őket a honlapra.

A termékértékesítés terén a harmadik lehetőség a Facebook marketing módszerként történő felhasználására, ha a jelenlegi beállítások mellett ott helyben hoznak létre egy áruházat, és azon keresztül feladhatóvá teszik a megrendeléseket. Ez megkönnyítené az üzlet elérését azon vásárlók számára, akik ezt egyébként linken, bannereken és minden más egyébként használt hirdetési metódusokon keresztül próbálnák. Így azonnal a boltban lennének és vásárolnának.

Bármilyen módszert vagy módszereket választanak is a honlap üzemeltetői, biztosnak kell lenniük, hogy vásárlóik számára az eligazodás egyszerű. Úgyszintén meg kell, bizonyosodniuk, hogy kiválasztott módszereik igazodnak a honlap üzemeltetési módjához, különben problémát fognak okozni.

Címkék: marketing facebook üzleti eszközök vállalkozás

Szólj hozzá!

Némely Facebook marketing titkok valóban képesek segítséget nyújtani a vállalkozás növekedéséhez. Érdemes megtanulni, hogyan értékesítheti termékeit és szolgáltatásait a Facebook-on, amely igaz elsőre egy kicsit zavaros lehet...

A YouTube, a Twitter és a Facebook között egy okos hálózat-marketinges nagy tábort építhet ki, és nagy bevételre is tehet szert. A hálózati marketing mindenekelőtt a kapcsolatépítésről szól. A fent említett három erős közösségi oldal megfelelő használatával egy értékesítő gyorsan tartós kapcsolatokat alapozhat meg és építhet ki hasonló gondolkodású emberekkel, akiknek végül bemutathat termékeket vagy szolgáltatásokat. Ebben a bejegyzésben egy MLM vállalkozás számára a Facebookon alkalmazható marketing technikák kerülnek ismertetésre.

A közösségi hálózatok, mint amilyen a Facebook is, a növekedés lehetőségét nyújtják. Bármely ilyen jellegű hálózaton a leginkább népszerűnek illetve vonzónak ítélt emberek adnak a legtöbbet (elsősorban információ útján) másoknak. A közösségi hálózati megközelítés megértéséhez ezt az elvet szem előtt kell tartani. Ha így tesz, minden bizonnyal vonzani fogja a minőségi követőket.

A Facebookon való értékesítéshez alapvetően a leginkább magával ragadó, egyedi és értékes felület kialakításával kell kezdenie. Természetesen a profiljának hitelesnek kell lennie. FB profilja NEM TRTALMAZHAT az üzletére való utalást! A legtöbb felhasználó ugyanis nem kifejezetten üzleti okokból kifolyólag van fenn. Szóval ne adja ki magát. Inkább említse meg egyéb érdeklődési köreit. Ez az, ami gyors reakciót fog kiváltani a hasonló gondolkodású „barátokból”. Ezt követően töltsön el napi 25-40 percet a célközönséget alkotó barátok hozzáadásával a Facebook felhasználói fiókjához.

Látogassa meg a FB CSOPORTOK-at a vállalkozása profiljának megfelelő célcsoportok felkutatása céljából, és csatlakozzon ezekhez a csoportokhoz. Például, ha egészségmegőrző termékek marketingjével foglalkozik, az ön célcsoportjában egyértelműen egészségtudatos egyéneknek kell lenniük.

Azt követően, hogy hasonló csoportok tagjává vált, szóljon hozzá érdemben a csoport párbeszédeihez: tegyen valódi megjegyzéseket, nyújtson valódi értékeket, kapcsolódjon be a beszélgetésekbe. Ha ezt minden nap elvégzi, biztos lehet benne, hogy kitűnik a csoportban.

Fokozatosan kezdjen barátokat felvenni. Kérelmek küldésével ezt gyakran megteheti, lehetőleg párosítsa személyes üzenettel, amely a következőképpen hangozhat: „Követtem a hozzászólásaid mert osztom a nézeteid. Úgy gondolom, a személyesebb gondolatok megbeszéléséhez ismerősöknek kellene lennünk.” Minél inkább kölcsönhatásba kerül a közösséggel és hozzájárul a közösséghez, a profilja annál feltűnőbb lesz. Emellett, ha az emberek szórakoztatónak, inspirálónak, érdekesnek találják Önt, akkor Ön fog kérelmeket kapni, egész egyszerűen mert vonzóvá vált! A cél 5-10 barát hozzáadása minden nap.

Ne gondolja, hogy Facebook-on való jelenléte máris profitot hoz. Üzleti lehetőségének felfedésével várjon legalább 30-45 napot. Időközben igyekezzen aktív résztvevője maradni közösségének, és továbbra is tegyen minőségi megjegyzéseket a csoportnak, amelyhez csatlakozott – legalább öt jól kiválasztott csoporthoz javasolt csatlakoznia. A legsikeresebb Facebook marketingesek azt is felfedezték, hogy ehhez a nagy forgalmú rajongói oldalakon közzétett megjegyzések is segítséget nyújtanak. Ebből a célból keressen jó néhány prémium rajongói oldalt, és tegyen rajtuk megjegyzéseket naponta legalább egyszer. Folytassa az értékek közvetítését, és fokozatosan vezetőként fognak önre tekinteni. Az is segít, ha ehhez saját vagy mások szakmai tartalmait is tudja kapcsolni.

Most már fokozatosan elkezdheti hirdetni termékét Facebook közösségének. Azonban semmiképpen NE SPAMMELJEN! És semmilyen módon ne erőltesse az emberekre, amit értékesíteni kíván! Alakítsa úgy, hogy az emberek azt érezzék önként kattintanak linkjére. Ugyanakkor adjon többet, mint amennyit elvesz csoportjától. Emellett továbbra is tűntesse fel magát véleményvezérként, és építse a csoporton belüli kapcsolatait.

Az ön által közvetített érték eredményeképpen és a felépített jó hírnévnek köszönhetően, számos tag fogja kedvezően tekinteni az ön MLM lehetőségét. Néhányuk még talán telefonos elérhetőségét is megadja, így telefonon folytathatja tovább az ajánlást. Akárhogy is, hatalmas listát építhet fel azokból az emberekből, akik számára értékesítheti lehetőségét, akár csak ezen a fórumon (Facebook), akár más stratégiákkal együtt.

Címkék: marketing facebook eszköz mlm eszközök felhasználó

Szólj hozzá!

Az eredetileg hallgatók számára tervezett közösségi hálózati felület gyorsan terjeszkedik az online üzleti negyed irányába. A Facebook a közelmúltban nyilvános, illetve igazság szerint vállalati használatra piacra dobott új szolgáltatásai a Facebook Beacon (Világítótorony), Társadalmi Hirdetések, Facebook Oldalak és a Facebook Insights. Mindegyiket üzleti szempontból tervezték kb. az alábbiak alapján.

# Beacon
– A Beacon lehetőséget biztosít a honlap tulajdonosok számára a saját honlapjukon történő felhasználói aktivitások beolvasztására közvetlenül a Facebook Hírfolyamba. Ha van egy vásárlója, aki Facebook felhasználó is akkor, amikor az ön honlapján keresztül vásárol terméket, az meg fog jelenni a személyes Hírfolyamában.

# Társadalmi Hirdetések
– Egy eszköz, amely a Beacon-t még inkább „szociális tevékenységként” közvetíti a Facebook fogyasztói hálózatán kívül. Hihetetlenül célzott a konstrukció, mely alakítható nem, elhelyezkedés, kor, vagy akár politikai beállítottság szerint.

# Facebook Oldalak – A vállalkozások a Facebook Oldalakat a kapcsolat egy új módjaként alakítják a potenciális rajongók és fogyasztók számára. Ez lehetővé teszi a kereskedelmi oldal számára, hogy fénykép felületet, fórumokat és még sok mást hozzon létre, ezáltal folyamatos kapcsolatot tartson fenn a szakma híveivel, akik lényegében Közösséget alkotva hoznak létre üzletet.

# Insights – Egy nyomkövető eszköz, amely támogatja a vállalkozást a meghatározott Facebook célközönség elérésének és penetrációjának mérésében. A Facebook Insights rendszerén belül található új online eszköz az üzleti oldal által generált interaktív riportot hoz létre azon vállalatok számára, amelyek az oldalt társadalmi és üzleti hálózatépítés céljából választották. A hatékony demográfiát célzó program lehetővé teszi, hogy a vállalkozások hirdetéseiket helyezzék a középpontba, és a szolgáltatásaikat felhasználók számára összekapcsolják társadalmi oldalakkal és üzleti hálózattal. Ezzel növelik forrásaikat és meglévő ügyfeleik elégedettségét. Ezen előny mellett a generált jelentéseknek köszönhetően a cég tudni fogja, mely szolgáltatásokat vették igénybe és kik látogatták az oldalt. Név nélkül, csupán demográfiai eloszlás szerint, mellyel az alkalmazás üzleti szempontból sokkal világosabban értelmezhető. Ez az alkalmazás együttműködik a Facebook Társadalmi Hirdetésekkel és a Facebook Oldalakkal, és ingyenesen használható.

További csodálatos előnye az Insights fejlesztésének, hogy lehetővé teszi a jelentés készítését a vállalkozás vírus marketingjéhez és annak terjedéséhez kapcsolódóan. E remek eszköz segítségével egy vállalat online marketing menedzserének lehetősége nyílik a cég hirdetéseinek sikerességét és hiányosságait elemezni, ezáltal egy jobb és még inkább alkalmazható hirdetési kampány létrehozásának lehetőségét teremti meg ezen az online piacon. Az Insights program hozzáadásával, a meglévő Facebook Oldal, a Társadalmi hirdetések hozzáillesztésével tökéletes, fejlesztésre irányuló javaslatokat nyújt és világossá teszi, mi a leghatékonyabb megoldás a honlap tulajdonosának. Ez az új integráció és a Facebook Oldalak minden bizonnyal már a kezdetektől előnyös lesz azon vállalkozások számára, akik úgy döntenek, hogy saját oldalt hoznak létre.

Ahogy a Facebook népszerűsége és ismertsége nő, számos blogger és online vállalat fogja mind inkább kritizálni és minél közelebbről figyelemmel kísérni a Facebook Insights eszközt. Sokan túl sokat is várnak ettől a hálózati eszköztől. Mások nem igazán vannak meggyőzve, amikor összehasonlítják a jelenlegi funkciókat a globális óriással, a Google-lel és más online holdingokkal. Van is némi félelem, hogy a növekedés már nem fenntartható most, hogy a Google belépett a közösségi hálózatba, és máris olyan domináns pozícióba került, amellyel meggátolja a Facebook növekedését és online kereső szolgáltató pozícióit. Ezt a tényt a Facebook alkalmazások és vállalati kutatások tekintetében mérhetővé kell tenni azon cégek számára, akik megfigyelési és részletes demográfiai adatok gyűjtése céljából kívánják az oldalt használni.

Címkék: marketing facebook eszköz insights

Szólj hozzá!

A Facebook egy kiaknázatlan marketing lehetőség, mely a vállalkozás termékére vagy szolgáltatására irányítja a figyelmet – milliók figyelmét. Csupán egy maroknyi internetes guru ismeri ugyanakkor, hogyan lehet ezt az eszközt kihasználni. Íme, néhány tipp.

A Facebook.com rendszert, vagyis a vezető közösségi hálózati portált a Facebook Inc. üzemelteti. Eredetileg a Harvard Egyetem hallgatóinak indították, ám az oldalt hamarosan kiterjesztették mind a középiskolás diákok, mind pedig a vállalati világ öregdiákjai számára. 2006-ban a tagságot mindenki számára megnyitották, aki érvényes e-mail címmel rendelkezett, és azóta a tagok száma százmilliós nagyságrendűre nőtt.

A Facebook-on a marketing kulcsa a következő: a tagok teljes profiljának információja csupán azon tagok számára elérhető, akikkel valamilyen módon kapcsolatban állnak. Az ebből származó kapcsolatok azok, amik a Facebook-ot milliárd-dolláros ötletté teszik, és biztosítanak zsíros bankszámlát azon marketingeseknek, akik be tudnak kerülni közéjük.

A Hírfolyam első ránézésre vitatható funkció, megengedi a szponzoroknak, hogy reklámokat helyezzenek el kifejezetten a célközönségnek oly módon, amiről eddig álmodni sem lehetett. Ezeknek az online kapcsolatoknak az értéke abban rejlik, hogy a való élet visszatükröződik másolva a klasszikus reklámokban és a marketing tulajdonképpen az ismerősök között lévő kapcsolatokon keresztül működik. Viszont felejtsük el azt, hogy a rendszert megpróbáljuk spamekkel elárasztani. A barátok értesítik egymást a spammerről, illetve minden regisztrált felhasználó globális felkeresése lehetetlen: a lehetőségek korlátozottak a SPAM és más visszaélések miatt.

A Facebook-nak megvannak azon jellemzői, amelyekkel a web 2.0 világában is releváns tud maradni egy vállalkozás. Ez az interaktív honlapok generációinak ahhoz vezetett, hogy könnyebbé vált a felhasználók számára videó tartalmak, zenék és más multimédia elemek megosztása. És – nem utolsó sorban – a marketingszakemberek számára, hogy ebben a megosztó modellben elérjék ezeket az embereket.

A Facebook mára a legnagyobb közösségi hálózatként tartják számon. A Fast Company magazinban megjelent ComScore Media Metrix statisztika alapján vezető helyen volt néhány kulcs mérőszámot illetően. Vezette például a szakmát a web 2.0 középpontjában lévő fényképmegosztásban. 2007-ben a Comcast vállalattal megállapodtak, hogy „Facebook Diaries” elnevezéssel webcast-ot hozzanak létre, amely a felhasználók video megosztásán alapult.

A tagság megnyitása a nagy nyilvánosság számára rohamosan növelte a tagok számát és demográfiai eltolódást okozott a főiskolás korúak tömegétől. Érdekes módon a felhasználók több mint negyede az Egyesült Államokon kívül élő volt akkor. Néhány marketingszakember észlelte ezt az idősebb, tehetősebb felhasználói bázis felé történő elmozdulást és a Facebook-hoz, mint a biztos bevételek biztos forrása felé fordult. Ezek a marketingszakemberek a rendszernek következő néhány sajátosságát használják ki:

Az Üzenőfal – Az üzenőfal olyan rész minden felhasználó profiloldalán, amely lehetővé teszi, hogy a barátok a felhasználó számára látható üzeneteket tegyenek közzé. Egy felhasználó üzenőfala azok számára elérhető, akik az adott felhasználó teljes profilját látják, és ezen üzenetek a különböző felhasználók személyes hírfolyamában jelennek meg.

Számos marketingszakember használja ismerősei üzenőfalát arra, hogy rövid, ideiglenes üzeneteket írjon. Egy felhasználó „beérkezett üzeneteibe” küldött személyes beszélgetések ugyanakkor az „üzenetekben” külön kerülnek mentésre, és csak az üzenet küldője és címzettje számára látható. A Facebook felhasználók számára már lehetőség van mellékletek elhelyezésére is az üzenőfalon, míg korábban az üzenőfalon csupán a szöveges tartalommal bíró üzeneteket lehetett megjeleníteni. A marketingesek igen széleskörűen használják ezt a funkciót.

A Piactér – 2007 májusában a Facebook bevezette a Facebook Piacteret, amely lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy ingyenes hirdetéseket helyezzenek el a következő kategóriákban: Eladó, Háztartás, Állások és Egyéb. A piactér minden Facebook felhasználó számára elérhető és jelenleg ingyenes. Bizonyára mindenki el tudja képzelni mennyire értékes funkció ez a marketingesek számára.

Poke – A Facebook tartalmaz egy „poke” funkciót, amely lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy poke-ot küldjenek egymásnak. Igazi, eredeti jelentése soha nem létezett, a Facebook ezt a következőképpen definiálja: „Egy poke segítségével kapcsolatba léphet barátaival a Facebook-on. A poke megalkotásakor azt gondoltuk, igazán laza lenne létrehozni egy funkciót minden különösebb cél nélkül. Az emberek a poke-ot különbözőképpen határozzák meg és önt is arra bíztatjuk, hogy a saját maga módján értelmezze.” Elvileg ez egy kis „nógatásként” szánták, vagyis hogy felhívják más felhasználók figyelmét. A barátok gyakran vesznek részt úgynevezett „poke háborúban”, ahol poke-ok vándorolnak folyamatosan oda-vissza két felhasználó között a „poke back” funkcióval. Számos új alkalmazás létezik, mint például az „X Me” vagy a „SuperPoke”, amely lehetővé teszi a felhasználó számára, hogy mindenfélét tegyen a „poke” szó keretében. Természetesen az okos marketingesek e funkció kihasználásának módját is meglelték.

Státusz –Az Státusz funkció lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy informálja barátait és a Facebook közösséget, hogy mi van Önnel. A Facebook azonnal frissíti az állapotot azzal, hogy a „(Felhasználó neve)…”, a továbbiakat a Facebook felhasználó tölti ki. A státuszfrissítések a felhasználó ismerőseinek listáján a „Mostanában frissített” szekcióban találhatók. Így láthatjuk: „Kovács úr egy új e-könyvön dolgozik”.

Események – A Facebook Események arra valók, hogy a tagok tájékoztassák barátaikat a társaságot érintő közelgő eseményekről, és társas összejöveteleket szervezzenek. Ez felhasználható szemináriumokhoz, találkozókhoz, tanfolyamokhoz, podcastokhoz, stb, viszont csak nagy körültekintéssel, hogy elkerüljék a spamnek titulálást.

Alkalmazások – A Facebook platformja keretet biztosít a fejlesztők számára, hogy alkalmazásokat hozzanak létre a Facebook főbb funkcióival kölcsönhatásban. A legnépszerűbb alkalmazások között van a „Top Friends”, amely lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy kiválasszák és bemutassák kedvenc barátaikat; „Graffiti”, amely a felhasználók számára az üzenőfal egy vizuálisabb formáját nyújtja; valamint az „iLike”, egy közösségi zenei felfedező szolgáltatás, amely információrendező és apró zenei játékként jellemezhető, hasonlóan az iPodon található funkciókhoz. A legtöbb játék, mint a sakk és a Scrabble szintén elérhetők.

Facebook Video – A videó feltöltési szolgáltatás segítségével a felhasználók feltölthetik saját videóikat, videót adhatnak hozzá a Facebook Mobil segítségével, illetve webkamera használatával filmeket rögzíthetnek. Emellett a felhasználók videóikon és fényképeiken „megjelölhetik” barátaikat. Ez a funkció az USA-ban felerősítette a versenyt a MySpace oldallal, habár a Facebook Video alkalmazás nem teszi lehetővé videó tartalmak Facebook rendszerén kívüli megosztását. A felhasználók elvileg nem tudnak videókat exportálni vagy letölteni a Facebook-ról. Azért csak „elvileg”, mivel a Greasemonkey Usescript a userscrips.org URL-en lehetővé tette mindkettőt, a Facebook Videoról való letöltést, illetve a Facebook Videok más honlapon való elhelyezést. Nos ez is egy marketinges eszköz.

Címkék: marketing facebook eszközök

Szólj hozzá!

A Facebookot marketing eszköznek használni nagyszerű versenyelőny lehet – feltéve, hogy helyesen alkalmazzuk. Erre számos mód létezik, amivel a stratégia kellemes bevételt hozhat a weboldal tulajdonosának.

Mint minden termék esetében, a legfőbb értékesítési kritérium, ha a vásárlók tudnak a létezéséről, tudják, hogy miről van szó, és hogyan juthatnak hozzá. Egy terméknek a fogyasztói igényt is ki kell elégítenie, különben az értékesítés nem lesz sikeres. A következőkben bemutatunk néhány, a weboldal tulajdonosai számárára hasznos módszert, hogyan vonzzák magukhoz a vásárlókat a Facebookon keresztül.

Először is ott van a gerjesztett meghívás. A módszer nem éppen ajánlott, de működik: a vállalkozáshoz csatlakozott ismerőstől gyakran azonnal elvárják, hogy 10 további tagot hívjon meg a honlapra. Aztán annak a 10 embernek is meg kell hívnia másik 10-et, és így tovább. A honlap látogatottsága minden alkalommal tízszeresen nő, azáltal, hogy az emberek elfogadják ismerőseik meghívását. Viszont azon potenciális vevőket, akik nem kedvelik ezt a fajta „nyomulós” módszert, rendesen el lehet rettenteni. Figyelmeztetések egész sora terjedhet a vásárlók között, és a Facebook felhasználók blokkolni kezdik a honlapot. Az pedig igazán rossz hatással lenne az üzletre.

A meghívásnak az úgynevezett cselekvés utáni módszere lehetővé teszi a vásárlóknak a honlapunk megtekintését anélkül, hogy regisztrálniuk kellene. Ha egy vásárló befejezte a vásárlást, meg tudja hívni ismerőseit, családtagjait a kényszerű meghívás nyomása nélkül. A minél több vásárló elérésének ez valóban egy jobb módja lehet, mivel ösztönözve vannak más vásárlók meghívására, viszont nem lesznek megbüntetve, ha mégsem teszik meg. A napi meghívások lehetőségének határa körülbelül 10 fő. Ezzel az értékesítés igen olcsó eszközét kaphatjuk, mert a vásárlókat használja fel a marketinghez, ahelyett, hogy a vállalkozás tulajdonosa végezné azt. Ha jól bánnak ezzel az eszközzel, akkor a vevők továbbadják az információt barátaiknak, családjuknak, és ösztönzik őket, hogy nézzék meg a honlapot.

A vetélkedők és az ajándékok is nagyszerű módszereknek bizonyultak a vevők megszerzésére, így ezt a munkát is megspórolhatja a honlap tulajdonosa. Ha a meglévő ügyfelek megfelelő ösztönzést kapnak, még szívesebben ajánlják a terméket ismerőseiknek. Ahhoz, hogy a Facebookon keresztül még több vásárlót érhessünk el, a meglévő vevőink meggyőzhetők, hogy egy rövid ajánlással kereszthivatkozásokat helyezzenek el aláírásukhoz vagy profiljukhoz. Például, ha egy web shop üzemeltetője még több vásárlót próbál szerezni, és a terméke megfelelően homogén, versenyt rendezhet a vásárlói közt, amelynek célja, hogy ki tud a saját neve alatt a legtöbb új vásárlót a web áruházba vinni és vásárlásra bírni. Ily módon a honlapon követhető lenne, mennyi új vásárlót hoztak a meglévők egy hónap alatt, és ezen eredmények alapján díjaznák őket.

Címkék: marketing facebook felhasználó módszer

Szólj hozzá!

Február 18-án a Facebook és a PayPal hivatalosan is bejelentette, hogy komolyabb üzleti kapcsolatba lépnek egymással, amellyel a PayPal szolgáltatását elsőszámú fizetési lehetőségként vezetik be mind a hirdetések, mind pedig a Facebook kreditek – a mai Facebook ökoszisztémáján belül lévő központi e-kereskedelmi szolgáltatások – számára. Ez fontos lépés mindkét cég számára, de különösen fontos a Facebook-nak, amely igyekszik üzleti modelljébe bevezetni a fizetős szolgáltatásokat.

A mai napon a hirdetések és a kreditek PayPal integrációval mint fizetési lehetőséggel a Facebook nyíltan azt hirdeti, hogy a betéteknek egy külső harmadik, fizetési szolgáltatásokat nyújtó fél általi kezelése helyénvaló megoldás. Noha ez nem jelenti azt, hogy a Facebook sosem indítaná el saját „PayPal konkurenciáját”, a lépés azt mutatja, hogy a Facebook előnyben részesíti virtuális valutájának és hirdetési felületeinek dollárban történő csordogálását és annak növekedését, mielőtt még önmaga fizetési platformot építene ki. Végső soron ez nem feltétlenül vezet azonban simább fizetésekhez a Facebook hirdetők és kreditvásárlók számára, de kellemes járulékos bevételekhez juttatja a PayPal céget. Nem volna meglepő, ha az év folyamán további, harmadik félként megjelenő fizetési szolgáltatóval láthatnánk új kapcsolatot.

Természetesen egyre több felhasználó vált Facebook kreditekre, amely kihívást fog jelenteni a Facebook felület jelenlegi fizetési szolgáltatóinak. A közösségi játékok piacának gyors növekedése és a Facebook növekvő pénztermelő törekvései mellett bizonyára érdekes évben lesz részünk, ha az üzleti modelleket nézzük.

Címkék: modell paypal üzleti hirdető

Szólj hozzá!

Vajon mekkora forgalmat generálhat a Facebook más weblapoknak? Az USA-ban van egy analitikai cég, a Compete, akik szerint a nagy amerikai oldalak forgalmának 13 százaléka jön a Facebook-ról. Vajon maga a Facebook mit mond erről?

 

Köztudott, hogy a cég nem sokat árul el a belső forgalmi adatairól, valamennyi információt azonban összeszedhetünk a ritkán frissülő statisztikai oldalukról. A Facebbok jóformán csak akkor frissíti ezt az oldalát, amikor nagyobb horderejű változásokat akar bejelenteni. Így történt ez például a hónap elején is, amikor is bejelentették, hogy az eddigi 350 millió havi aktív felhasználói létszámuk december elejéhez képest mostanra 400 millióra nőtt. Ha csak ezt a számbeli növekedést vesszük figyelembe, akkor egyenesen következik, hogy az olyan tevékenységek, mint a tartalom-megosztás (linkek elhelyezése a Facebook üzenőfalon) szintén növekedést mutathatnak. Így tudunk némi konzekvenciát levonni.

 

Nézzünk most néhány másik adatot.

 

A Facebook decemberi közlése szerint több mint 35 millió felhasználó naponta frissíti státuszát. Az összes felhasználói létszám 25%-os növekedése ellenére ez az adat nem változott mára, vagy természetesen a cég nem frissítette ezt az adatot, annak ellenére, hogy korábban februárra már 60 millió felhasználóra várták ezt az adatot. A sok őszi változás ellenére nem érthető, hogy vajon ezzel az információval miért nem törődnek eleget. Vajon a státuszfrissítések aránya csökkent a felhasználói létszám növekedésének ellenére?

 

A fényképfeltöltések száma is növekedett, bár nem akkora ütemben, mint az előző évben. A Facebook elmondása szerint havonta több mint 3 milliárd képfeltöltést produkál az oldal, ami korábban decemberben 2,5 milliárd, szeptemberben 2 milliárd, júliusban pedig 1 milliárd volt.

 

Az egyik legnagyobb növekedést a tartalom-megosztásban érte el a közösségi oldal: linkek, hírek, blog post-ok, fénykép albumok, stb. tartoznak ebbe a kategóriába. Míg a cég információi szerint júliusban heti 1 milliárd, szeptemberben heti 2 milliárd, decemberben heti 3,5 milliárd ilyen megosztás történt az oldalon, ez a szám óriásit ugrott a hónap elejére, és már heti 5 milliárdról beszélhetünk. A Facebook számára ez a statisztikai adat kulcsfontosságú a megosztásban vizionált szerepük miatt. Nyílván látható, hogy mekkora hatással van a közösségi oldal a web-forgalomra.

 

Valamilyen oknál fogva a Facebook csak időnként frissíti az eseményekre (events creation) vonatkozó statisztikáit. A decemberitől nincs is frissebb adat erre vonatkozóan, amikor havi 3,5 millió eseményt indítottak a felhasználók. Szeptemberben sem volt erről friss adat, így az az előtti a júliusi volt havi 2,5 millióval. Nem mondhatnánk, hogy ez nagy növekedés lenne, de az új nyitóoldali design hangsúlyosabbá tette ezt a funkciót, így lehet, hogy jelentős növekedést tapasztalhatunk a legközelebbi adatoknál.

 

Jelenleg 3 millió aktív „oldalak” regisztráció van a Facebook rendszerben, ami majdnem duplája a decemberi 1,6 milliónak. Erről korábban nem jelentettek meg új statisztikákat, de várhatóan ezentúl közölni fognak erről is adatokat. Az „oldalak” típusú regisztrációt valójában kisvállalkozásoknak találták ki, így az ilyen kkv fiókok tették ki az új „oldalak” regisztrációk felét az elmúlt hónapban, és 700 ezerről 1,5 millióra nőtt a számuk. Az átlagos felhasználó 4 „oldalak” regisztrációhoz csatlakozik havonta, ami duplája a decemberi átlagnak. A decemberi 5,3 milliárd rajongói létszámról nincsenek friss adatok.

Címkék: statisztika facebook business adat felhasználó regisztrált local

Szólj hozzá!