HTML

facebook marketing

Hogyan használjuk a facebook oldalait marketing célokra?

Friss topikok

  • budbundy: Kedves Blogtulaj! Érdekelne a blogja. Szeretném átvenni öntől mivel úgy sem használja. Kérem írjo... (2013.10.26. 17:32) Érdekes Facebook tények

Vajon mekkora forgalmat generálhat a Facebook más weblapoknak? Az USA-ban van egy analitikai cég, a Compete, akik szerint a nagy amerikai oldalak forgalmának 13 százaléka jön a Facebook-ról. Vajon maga a Facebook mit mond erről?

 

Köztudott, hogy a cég nem sokat árul el a belső forgalmi adatairól, valamennyi információt azonban összeszedhetünk a ritkán frissülő statisztikai oldalukról. A Facebbok jóformán csak akkor frissíti ezt az oldalát, amikor nagyobb horderejű változásokat akar bejelenteni. Így történt ez például a hónap elején is, amikor is bejelentették, hogy az eddigi 350 millió havi aktív felhasználói létszámuk december elejéhez képest mostanra 400 millióra nőtt. Ha csak ezt a számbeli növekedést vesszük figyelembe, akkor egyenesen következik, hogy az olyan tevékenységek, mint a tartalom-megosztás (linkek elhelyezése a Facebook üzenőfalon) szintén növekedést mutathatnak. Így tudunk némi konzekvenciát levonni.

 

Nézzünk most néhány másik adatot.

 

A Facebook decemberi közlése szerint több mint 35 millió felhasználó naponta frissíti státuszát. Az összes felhasználói létszám 25%-os növekedése ellenére ez az adat nem változott mára, vagy természetesen a cég nem frissítette ezt az adatot, annak ellenére, hogy korábban februárra már 60 millió felhasználóra várták ezt az adatot. A sok őszi változás ellenére nem érthető, hogy vajon ezzel az információval miért nem törődnek eleget. Vajon a státuszfrissítések aránya csökkent a felhasználói létszám növekedésének ellenére?

 

A fényképfeltöltések száma is növekedett, bár nem akkora ütemben, mint az előző évben. A Facebook elmondása szerint havonta több mint 3 milliárd képfeltöltést produkál az oldal, ami korábban decemberben 2,5 milliárd, szeptemberben 2 milliárd, júliusban pedig 1 milliárd volt.

 

Az egyik legnagyobb növekedést a tartalom-megosztásban érte el a közösségi oldal: linkek, hírek, blog post-ok, fénykép albumok, stb. tartoznak ebbe a kategóriába. Míg a cég információi szerint júliusban heti 1 milliárd, szeptemberben heti 2 milliárd, decemberben heti 3,5 milliárd ilyen megosztás történt az oldalon, ez a szám óriásit ugrott a hónap elejére, és már heti 5 milliárdról beszélhetünk. A Facebook számára ez a statisztikai adat kulcsfontosságú a megosztásban vizionált szerepük miatt. Nyílván látható, hogy mekkora hatással van a közösségi oldal a web-forgalomra.

 

Valamilyen oknál fogva a Facebook csak időnként frissíti az eseményekre (events creation) vonatkozó statisztikáit. A decemberitől nincs is frissebb adat erre vonatkozóan, amikor havi 3,5 millió eseményt indítottak a felhasználók. Szeptemberben sem volt erről friss adat, így az az előtti a júliusi volt havi 2,5 millióval. Nem mondhatnánk, hogy ez nagy növekedés lenne, de az új nyitóoldali design hangsúlyosabbá tette ezt a funkciót, így lehet, hogy jelentős növekedést tapasztalhatunk a legközelebbi adatoknál.

 

Jelenleg 3 millió aktív „oldalak” regisztráció van a Facebook rendszerben, ami majdnem duplája a decemberi 1,6 milliónak. Erről korábban nem jelentettek meg új statisztikákat, de várhatóan ezentúl közölni fognak erről is adatokat. Az „oldalak” típusú regisztrációt valójában kisvállalkozásoknak találták ki, így az ilyen kkv fiókok tették ki az új „oldalak” regisztrációk felét az elmúlt hónapban, és 700 ezerről 1,5 millióra nőtt a számuk. Az átlagos felhasználó 4 „oldalak” regisztrációhoz csatlakozik havonta, ami duplája a decemberi átlagnak. A decemberi 5,3 milliárd rajongói létszámról nincsenek friss adatok.

Címkék: statisztika facebook business adat felhasználó regisztrált local

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://facebook-marketing.blog.hu/api/trackback/id/tr401762749

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.