Február 18-án a Facebook és a PayPal hivatalosan is bejelentette, hogy komolyabb üzleti kapcsolatba lépnek egymással, amellyel a PayPal szolgáltatását elsőszámú fizetési lehetőségként vezetik be mind a hirdetések, mind pedig a Facebook kreditek – a mai Facebook ökoszisztémáján belül lévő központi e-kereskedelmi szolgáltatások – számára. Ez fontos lépés mindkét cég számára, de különösen fontos a Facebook-nak, amely igyekszik üzleti modelljébe bevezetni a fizetős szolgáltatásokat.
A mai napon a hirdetések és a kreditek PayPal integrációval mint fizetési lehetőséggel a Facebook nyíltan azt hirdeti, hogy a betéteknek egy külső harmadik, fizetési szolgáltatásokat nyújtó fél általi kezelése helyénvaló megoldás. Noha ez nem jelenti azt, hogy a Facebook sosem indítaná el saját „PayPal konkurenciáját”, a lépés azt mutatja, hogy a Facebook előnyben részesíti virtuális valutájának és hirdetési felületeinek dollárban történő csordogálását és annak növekedését, mielőtt még önmaga fizetési platformot építene ki. Végső soron ez nem feltétlenül vezet azonban simább fizetésekhez a Facebook hirdetők és kreditvásárlók számára, de kellemes járulékos bevételekhez juttatja a PayPal céget. Nem volna meglepő, ha az év folyamán további, harmadik félként megjelenő fizetési szolgáltatóval láthatnánk új kapcsolatot.
Természetesen egyre több felhasználó vált Facebook kreditekre, amely kihívást fog jelenteni a Facebook felület jelenlegi fizetési szolgáltatóinak. A közösségi játékok piacának gyors növekedése és a Facebook növekvő pénztermelő törekvései mellett bizonyára érdekes évben lesz részünk, ha az üzleti modelleket nézzük.
Címkék: modell paypal üzleti hirdető
Szólj hozzá!
A bejegyzés trackback címe:
https://facebook-marketing.blog.hu/api/trackback/id/tr271845742
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Nincsenek hozzászólások.