HTML

facebook marketing

Hogyan használjuk a facebook oldalait marketing célokra?

Friss topikok

  • budbundy: Kedves Blogtulaj! Érdekelne a blogja. Szeretném átvenni öntől mivel úgy sem használja. Kérem írjo... (2013.10.26. 17:32) Érdekes Facebook tények

A Facebook egy kiaknázatlan marketing lehetőség, mely a vállalkozás termékére vagy szolgáltatására irányítja a figyelmet – milliók figyelmét. Csupán egy maroknyi internetes guru ismeri ugyanakkor, hogyan lehet ezt az eszközt kihasználni. Íme, néhány tipp.

A Facebook.com rendszert, vagyis a vezető közösségi hálózati portált a Facebook Inc. üzemelteti. Eredetileg a Harvard Egyetem hallgatóinak indították, ám az oldalt hamarosan kiterjesztették mind a középiskolás diákok, mind pedig a vállalati világ öregdiákjai számára. 2006-ban a tagságot mindenki számára megnyitották, aki érvényes e-mail címmel rendelkezett, és azóta a tagok száma százmilliós nagyságrendűre nőtt.

A Facebook-on a marketing kulcsa a következő: a tagok teljes profiljának információja csupán azon tagok számára elérhető, akikkel valamilyen módon kapcsolatban állnak. Az ebből származó kapcsolatok azok, amik a Facebook-ot milliárd-dolláros ötletté teszik, és biztosítanak zsíros bankszámlát azon marketingeseknek, akik be tudnak kerülni közéjük.

A Hírfolyam első ránézésre vitatható funkció, megengedi a szponzoroknak, hogy reklámokat helyezzenek el kifejezetten a célközönségnek oly módon, amiről eddig álmodni sem lehetett. Ezeknek az online kapcsolatoknak az értéke abban rejlik, hogy a való élet visszatükröződik másolva a klasszikus reklámokban és a marketing tulajdonképpen az ismerősök között lévő kapcsolatokon keresztül működik. Viszont felejtsük el azt, hogy a rendszert megpróbáljuk spamekkel elárasztani. A barátok értesítik egymást a spammerről, illetve minden regisztrált felhasználó globális felkeresése lehetetlen: a lehetőségek korlátozottak a SPAM és más visszaélések miatt.

A Facebook-nak megvannak azon jellemzői, amelyekkel a web 2.0 világában is releváns tud maradni egy vállalkozás. Ez az interaktív honlapok generációinak ahhoz vezetett, hogy könnyebbé vált a felhasználók számára videó tartalmak, zenék és más multimédia elemek megosztása. És – nem utolsó sorban – a marketingszakemberek számára, hogy ebben a megosztó modellben elérjék ezeket az embereket.

A Facebook mára a legnagyobb közösségi hálózatként tartják számon. A Fast Company magazinban megjelent ComScore Media Metrix statisztika alapján vezető helyen volt néhány kulcs mérőszámot illetően. Vezette például a szakmát a web 2.0 középpontjában lévő fényképmegosztásban. 2007-ben a Comcast vállalattal megállapodtak, hogy „Facebook Diaries” elnevezéssel webcast-ot hozzanak létre, amely a felhasználók video megosztásán alapult.

A tagság megnyitása a nagy nyilvánosság számára rohamosan növelte a tagok számát és demográfiai eltolódást okozott a főiskolás korúak tömegétől. Érdekes módon a felhasználók több mint negyede az Egyesült Államokon kívül élő volt akkor. Néhány marketingszakember észlelte ezt az idősebb, tehetősebb felhasználói bázis felé történő elmozdulást és a Facebook-hoz, mint a biztos bevételek biztos forrása felé fordult. Ezek a marketingszakemberek a rendszernek következő néhány sajátosságát használják ki:

Az Üzenőfal – Az üzenőfal olyan rész minden felhasználó profiloldalán, amely lehetővé teszi, hogy a barátok a felhasználó számára látható üzeneteket tegyenek közzé. Egy felhasználó üzenőfala azok számára elérhető, akik az adott felhasználó teljes profilját látják, és ezen üzenetek a különböző felhasználók személyes hírfolyamában jelennek meg.

Számos marketingszakember használja ismerősei üzenőfalát arra, hogy rövid, ideiglenes üzeneteket írjon. Egy felhasználó „beérkezett üzeneteibe” küldött személyes beszélgetések ugyanakkor az „üzenetekben” külön kerülnek mentésre, és csak az üzenet küldője és címzettje számára látható. A Facebook felhasználók számára már lehetőség van mellékletek elhelyezésére is az üzenőfalon, míg korábban az üzenőfalon csupán a szöveges tartalommal bíró üzeneteket lehetett megjeleníteni. A marketingesek igen széleskörűen használják ezt a funkciót.

A Piactér – 2007 májusában a Facebook bevezette a Facebook Piacteret, amely lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy ingyenes hirdetéseket helyezzenek el a következő kategóriákban: Eladó, Háztartás, Állások és Egyéb. A piactér minden Facebook felhasználó számára elérhető és jelenleg ingyenes. Bizonyára mindenki el tudja képzelni mennyire értékes funkció ez a marketingesek számára.

Poke – A Facebook tartalmaz egy „poke” funkciót, amely lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy poke-ot küldjenek egymásnak. Igazi, eredeti jelentése soha nem létezett, a Facebook ezt a következőképpen definiálja: „Egy poke segítségével kapcsolatba léphet barátaival a Facebook-on. A poke megalkotásakor azt gondoltuk, igazán laza lenne létrehozni egy funkciót minden különösebb cél nélkül. Az emberek a poke-ot különbözőképpen határozzák meg és önt is arra bíztatjuk, hogy a saját maga módján értelmezze.” Elvileg ez egy kis „nógatásként” szánták, vagyis hogy felhívják más felhasználók figyelmét. A barátok gyakran vesznek részt úgynevezett „poke háborúban”, ahol poke-ok vándorolnak folyamatosan oda-vissza két felhasználó között a „poke back” funkcióval. Számos új alkalmazás létezik, mint például az „X Me” vagy a „SuperPoke”, amely lehetővé teszi a felhasználó számára, hogy mindenfélét tegyen a „poke” szó keretében. Természetesen az okos marketingesek e funkció kihasználásának módját is meglelték.

Státusz –Az Státusz funkció lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy informálja barátait és a Facebook közösséget, hogy mi van Önnel. A Facebook azonnal frissíti az állapotot azzal, hogy a „(Felhasználó neve)…”, a továbbiakat a Facebook felhasználó tölti ki. A státuszfrissítések a felhasználó ismerőseinek listáján a „Mostanában frissített” szekcióban találhatók. Így láthatjuk: „Kovács úr egy új e-könyvön dolgozik”.

Események – A Facebook Események arra valók, hogy a tagok tájékoztassák barátaikat a társaságot érintő közelgő eseményekről, és társas összejöveteleket szervezzenek. Ez felhasználható szemináriumokhoz, találkozókhoz, tanfolyamokhoz, podcastokhoz, stb, viszont csak nagy körültekintéssel, hogy elkerüljék a spamnek titulálást.

Alkalmazások – A Facebook platformja keretet biztosít a fejlesztők számára, hogy alkalmazásokat hozzanak létre a Facebook főbb funkcióival kölcsönhatásban. A legnépszerűbb alkalmazások között van a „Top Friends”, amely lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy kiválasszák és bemutassák kedvenc barátaikat; „Graffiti”, amely a felhasználók számára az üzenőfal egy vizuálisabb formáját nyújtja; valamint az „iLike”, egy közösségi zenei felfedező szolgáltatás, amely információrendező és apró zenei játékként jellemezhető, hasonlóan az iPodon található funkciókhoz. A legtöbb játék, mint a sakk és a Scrabble szintén elérhetők.

Facebook Video – A videó feltöltési szolgáltatás segítségével a felhasználók feltölthetik saját videóikat, videót adhatnak hozzá a Facebook Mobil segítségével, illetve webkamera használatával filmeket rögzíthetnek. Emellett a felhasználók videóikon és fényképeiken „megjelölhetik” barátaikat. Ez a funkció az USA-ban felerősítette a versenyt a MySpace oldallal, habár a Facebook Video alkalmazás nem teszi lehetővé videó tartalmak Facebook rendszerén kívüli megosztását. A felhasználók elvileg nem tudnak videókat exportálni vagy letölteni a Facebook-ról. Azért csak „elvileg”, mivel a Greasemonkey Usescript a userscrips.org URL-en lehetővé tette mindkettőt, a Facebook Videoról való letöltést, illetve a Facebook Videok más honlapon való elhelyezést. Nos ez is egy marketinges eszköz.

Címkék: marketing facebook eszközök

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://facebook-marketing.blog.hu/api/trackback/id/tr592264752

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása